31 Μαρ 2014

Τουρνουα σκακι για μαθητες δημοτικων και γυμνασιων

Το σκακιστικό τμήμα του  Α.Ο. Πήγασος Χαϊδαρίου, σε συνεργασία με το αθλητικό τμήμα του Δήμου Χαϊδαρίου, διοργανώνει για πρώτη φορά στην πόλη μας τουρνουά σκάκι για μαθητές δημοτικών και γυμνασίων. 

Εκτός την ατομική βαθμολογία θα υπάρξει και ομαδική. Το  τουρνουά θα γίνει την  Κυριακή 6 Απριλίου, ώρα έναρξης 10.30, στο 7ο δημοτικό σχολείο.Θα δοθούν κύπελλα στην ομαδική βαθμολογία και μετάλλια στην ατομική.

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΟ ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ

Στη μνήμη του κορυφαίου ποδοσφαιριστή του Αιγάλεω Λάκη Μαραμενίδη, η Αλληλεγγύη στα Δυτικά, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Παλαιμάχων του Α.Ο. Αιγάλεω, διοργανώνει τη Δευτέρα 31 Μαρτίου στις 4 μ.μ. στο στάδιο "Σταύρος Μαυροθαλασσίτης" τουρνουά ποδοσφαίρου.
Θα συμμετάσχουν οι ομάδες παλαιμάχων του Αιγάλεω, του Εθνικού και του Πανιωνίου και η ομάδα του Σπορ FM.
Η διοργάνωση γίνεται στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της Αλληλεγγύης στα Δυτικά για τη συγκέντρωση τροφίμων για την ενίσχυση των οικογενειών που τα έχουν ανάγκη, καθώς και την ανάδειξη του λαϊκού μας πολιτισμού, μέσα από γιορταστικές, πολιτιστικές, αθλητικές κ.ά. εκδηλώσεις που μας φέρνουν κοντά τον έναν με τον άλλον και σπάνε τη μιζέρια του ατομικισμού και της εμπορευματοποίησης του ελεύθερου χρόνου.

Τι ειναι η Ζεα και γιατι ηταν απαγορευμενη στην Ελλαδα……



Ζέα: Για τους περισσότερους Έλληνες η ζέα είναι μία άγνωστη τροφή. Όχι άδικα, θα έλεγε κανείς, αφού για πολλά χρόνια το δημητριακό είχε εξαφανιστεί από τη χώρα. Στις αρχές της δεκαετίας του 30, ένας νόμος για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία απαγόρευσε όχι μόνο την καλλιέργεια της ζέας στο εσωτερικό της χώρας, αλλά ακόμη και το να αναφέρεται ως όρος στα λεξικά. Όπως ήταν λοιπόν αναμενόμενο με το πέρασμα των χρόνων, το δημητριακό ξεχάστηκε, ενώ οι μετέπειτα γενιές δεν έμαθαν καν την ύπαρξή του.

Οι Έλληνες στερήθηκαν έτσι για πολλά χρόνια ένα πολύτιμο αγαθό, το οποίο βέβαια άλλες χώρες συνέχιζαν να καλλιεργούν και να απολαμβάνουν. Πολλές θεωρίες συνωμοσίας έχουν κατά καιρούς διατυπωθεί γύρω από αυτή την εξαφάνιση. Αυτό που έχει σημασία όμως είναι πως το δημητριακό τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει αργά και σταθερά να επανέρχεται στη χώρα, ενώ το μόνο που μένει είναι να εξοικειωθούμε μαζί του και να αρχίσουμε να το χρησιμοποιούμε.

Γιατί οι αρχαίοι ημών πρόγονοι ήταν τόσο έξυπνοι; Η απάντηση για πολλούς είναι μια και στηρίζεται στις αρχές που έθεσε ο πατέρας της Ιατρικής ο Ιπποκράτης, που έλεγε «νους υγιής εν σώματι υγιεί» και «φάρμακο σου είναι η τροφή σου».

Στηριζόμενη σε αυτές τις ρήσεις, η κ. Δήμητρα Τυλλιανάκη, χειρουργός οδοντίατρος, αν και ξεκίνησε από την κλασική ιατρική, στην πορεία ασχολήθηκε και με την ομοιοπαθητική αλλά και τη διεξοδική μελέτη των διατροφικών συνηθειών στις εποχές του Ιπποκράτη και του Πυθαγόρα.

Ο λόγος που το έκανε ήταν για να απαντήσει σε ένα ερώτημα που τη βασάνιζε έντονα. «Γιατί παρά την εξέλιξη της επιστήμης θερίζουν οι ασθένειες; Ο καρκίνος, τα καρδιοεγκεφαλικά και τα αυτοάνοσα νοσήματα;»

Ψάχνοντας τις απαντήσεις άρχισε να αμφισβητεί τη θεραπεία μόνο με φάρμακα και στάθηκε στην ολιστική αντιμετώπιση του ανθρώπου. Μάλιστα η ίδια αν και μαραθωνοδρόμος, διαπίστωσε ότι παρά τον υγιεινό τρόπο ζωής της, έκανε και λάθη, που δε γνώριζε.

Ένα από αυτά… κατανάλωνε ψωμί και μακαρόνια, κατανάλωνε δηλαδή σιτάρι. Και τί το «κακό» έχει το σιτάρι; Γλουτένη. Μια ουσία που βρίσκεται παντού στη σύγχρονη διατροφή και κρατάει σε «υπνηλία» τον εγκέφαλο. Οι αρχαίοι, σιτάρι δεν έβαζαν στο στόμα τους. Διότι δεν υπήρχε. Καλλιεργούσαν το δημητριακό Ζέα, πλούσιο σε μαγνήσιο που θεωρείται η τροφή του εγκεφάλου.

«Πριν ασχοληθώ με τη μελέτη της Ιπποκράτειας διατροφής, νόμιζα ότι έκανα καλή διατροφή, αλλά δεν έκανα. Κατανάλωνα ψωμί και μακαρόνια. Όπως διαπίστωσα στη συνέχεια, στην αρχαιότητα δεν έτρωγαν στάρι. Υπήρχε ένα δημητριακό το «Ζέα» το οποίο είναι πλούσιο σε μαγνήσιο, «τροφή» του εγκεφάλου.

Για αυτό και οι προγονοί μας ήταν έξυπνοι. Υπάρχει μεγάλη πιθανότατα αυτό να οφείλεται στο ότι δεν έτρωγαν στάρι που έχει γλουτένη, ουσία που συγκολλάει τις νευρικές απολήξεις και δεν αφήνει τον εγκέφαλο να σκεφτεί ελεύθερα και να δημιουργήσει.

Μια άλλη ουσία που έχει το συγκεκριμένο δημητριακό είναι το αμινοξύ Λυσίνη το οποίο ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και έχει ελάχιστη γλουτένη».
 
Η κ. Τυλλιανάκη ζυμώνει το ψωμί της με Ζέα και φτιάχνει και τα μακαρόνια της από το ίδιο δημητριακό. Είναι σούπερ τροφή και δεν χρειάζεται μεγάλη ποσότητα για να χορτάσει ο οργανισμός. Η καλλιέργεια του απαγορεύτηκε στις αρχές του 20ου αιώνα.

«Καλλιεργούνταν στην Ελλάδα και απαγορεύτηκε αιφνιδιαστικά – άγνωστο γιατί. Το έχουν οι Γερμανοί και το εξάγουν. Είναι πανάκριβο κοστίζει 6,5 ευρώ το κιλό!»

Η ίδια συνιστά στους καταναλωτές να καταναλώνουν τροφές που δεν έχουν υποστεί επεξεργασία, διότι όλες οι βιταμίνες βρίσκονται στον φλοιό.

«Βγάζουν το φλοιό των τροφίμων και στη συνέχεια οι βιταμίνες γίνονται συμπληρώματα διατροφής».

Όσον αφορά στην κατανάλωση κρέατος αυτή ήταν ελάχιστη και μόνο όταν το άτομο ήταν υγιές. Όταν υπήρχε κάποια ασθένεια δεν καταναλωνόταν κρέας.

Τι είναι η Ζέα; Το αρχαιότερο ίσως δημητριακό και βασικό συστατικό της διατροφής των αρχαίων. Αναφέρεται και ως Ζειά, βρίζα, όλυρα, Emmer και ορισμένες φορές συγχέεται με το ασπροσίτι (γερμαν. Dinkel), ή τη Σίκαλη, ή ακόμα και με το καλαμπόκι, μια και η λέξη Zea (Zea mais) είναι η επιστημονική ονομασία του αραβοσίτου.

Η θρεπτική του αξία είναι αδιαμφισβήτητη, άλλωστε δεν είναι τυχαίο που η ετυμολογία της λέξης “ζείδωρος” (αυτός που δωρίζει ζωή) προέρχεται απο αυτό το δημητριακό. Αυτό άλλωστε είναι και το κύριο ζητούμενο της “βελτίωσης” των σιτηρών.
Ζει (ζειαί (πληθυντικός του ζειά)) + δώρος (δώρον) [Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας/ Γεώργιος Δ. Μπαμπινιώτης, Αθήνα, Κέντρο Λεξικολογίας, 1998].
(Ζειά + δωρέομαι) δωρούμενος (δίδων, παράγων) ζειάς [Λεξικόν Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης/ Ιωάννου Δρ. Σταματάκου, Αθήνα, Βιβλιοπρομηθευτική, 1994].

Μετά απο μακρόχρονη λησμονιά, οι νεότεροι επιστήμονες το “ανακάλυψαν” ξανά και κυρίως μετά τις έρευνες του Άγγλου Allen. Η ζέα είναι δημητριακό που περιέχει 40% μαγνήσιο επιπλέον των άλλων δημητριακών.

Το συστατικό αυτό βοηθά στην αντιμετώπιση των κραμπών που εμφανίζονται συνήθως μετά απο πολύωρη ποδηλασία. Είναι σημαντική οχι μόνο για τις ίνες και τα μέταλλα που περιέχει αλλά κυρίως για το μαγνήσιο που ενεργοποιεί τις ενζυματικές διαδικασίες του μεταβολισμού. Αποκαλείται μαγνήτης της Ζωής.

Το ποσοστό του αμινοξέος λυσίνη (Lycin) που περιέχει είναι το συστατικό των πρωτεϊνών που αυξάνει την πεπτικότητα τους, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και είναι το βασικό στοιχείο στην βιοχημική λειτουργία του εκεφάλου.
Βοηθάει στην απορρόφηση θρεπτικών συστατικών (Ca, Mg κ.α.).
Καταστέλλει τις φλεγμονές που χρονίζουν στον οργανισμό και καταστρέφουν τα υγιή κύτταρα.
Καταστέλλει τα ένζυμα του καρκινικού κυττάρου (εμποδίζει την ανάπτυξη και μετάσταση του καρκίνου).

Ο Γαληνός (γιατρός κατά τον 2ο αι. π.Χ.) αναφέρει την όλυρα ως το τρίτο σε θρεπτική αξία δημητριακό μετά το κριθάρι και το σιτάρι, ενώ όπως μας πληροφορεί ο Διοσκουρίδης (1ος αι. μ.Χ.) στην εποχή του ήταν διαδεδομένη μια πανάρχαια συνήθεια των Ελλήνων και των Ρωμαίων: η μίξη χονδροαλεσμένων κόκκων ζέας και σιταριού, που λεγόταν “κρίμνον”, και το οποίο ήταν ένα παχύρρευστο θρεπτικό ρόφημα που ονομαζόταν “πολτός” (χυλός).

Η Ζέα εξαφανίστηκε “μυστηριωδώς” απο τη διατροφή μας. Το 1928 η καλλιέργειά της άρχισε να απαγορεύεται σταδιακά και μέχρι το 1932 καταργήθηκε τελείως στην Ελλάδα. Η λέξη Ζειά, Ζέα κτλ εξαφανίστηκε ακόμα και απο τα λεξικά. Η Ζέα υποβιβάστηκε σε ζωοτροφή. Οι λόγοι δεν είναι σαφείς.

Το γιατί παραμένει αδιευκρίνιστο. Το σιτάρι είναι πιο ανταποδοτική καλλιέργεια, αλλά λιγότερο ωφέλιμο για τον οργανισμό. Ήταν η εισαγωγή των αλεύρων σίτου; Ήταν το οικονομικό συμφέρον ή κάτι πιο πολύπλοκο; Στα λεξικά (ελληνικά) ακόμα και σήμερα υπάρχει ως ζωοτροφή.


Αλλά ας το πάρουμε απο την αρχή.
Η ΖΕΑ ( Triticum dicoccum ) είναι ένα απο τα αρχαιότερα δημητριακά που είναι γνωστά στον άνθρωπο.
Δείγματα του βρέθηκαν σε ανασκαφές προϊστορικών οικισμών σε όλο τον Ελληνικό χώρο με παλαιότερο αυτό της Μικράς Ασίας που χρονολογείται 12000 έτη π.Χ.

Ήταν ένα απο τα πρώτα δημητριακά που “εξημέρωσε” ο άνθρωπος και βασικό καλλιεργήσιμο είδος της πρώιμης γεωργίας της Εύφορης Ημισελήνου (Fertile Crescent), δηλαδή της Παλαιστίνης, της Συρίας, του Ευφράτη και του Τίγρη ως τον Περσικό κόλπο. Δείγματα της εκμετάλλευσής του που χρονολογούνται 10.000 χρόνια πριν, έχουν βρεθεί και στην Βόρεια Αφρική.

Ο Όμηρος αναφέρεται στην καλλιέργεια της ζέας στην Λακωνική πεδιάδα “πυροί τε ζειαί τ’ ήδ’ εύρυφανές κρί λευκόν”.
Δέσποζε μέχρι τις αρχές των ιστορικών χρόνων μεταξύ των δημητριακών. Με το πέρασμα του χρόνου επιλέχθηκαν πιο αποδοτικές και πιο εύκολες καλλιέργειες δημητριακών, όπως το σιτάρι και το ρύζι. Έτσι η καλλιέργεια της Ζέας είχε σχεδόν εξαφανισθεί…

Για χιλιάδες χρόνια παρέμενε το κυριότερο δημητριακό της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής. Μετέπειτα αντικαταστάθηκε απο το Triticum turgidum (Durum) το οποίο πιθανά να δημιουργήθηκε απο το Triticum dicoccum με μετάλλαξη. Οι αγρότες προτίμησαν το νέο αυτό δημητριακό λόγω του ότι ο σπόρος αποχωριζόταν απο το φλοιό με μεγαλύτερη ευκολία.

Το δημητριακό Triticum dicoccum ή αλλιώς Emmer ή aja όπως ονομάζεται στην Αφρική, έφτασε στην Αιθιοπία πριν απο 5.000 ή και περισσότερα χρόνια και έχει επιζήσει μέχρι τις μέρες μας. Έχει επιζήσει επίσης σε μικρής κλίμακας παραγωγή και στην (πάλαι ποτέ) Γιουγκοσλαβία, Ινδία, Τουρκία, Γερμανία (Βαυαρία), Γαλλία και αλλού.

Αναφορά στην Παλαιά Διαθήκη: “31 Εκτυπήθησαν δέ το λινάριον και η κρίθη διότι η κρίθη ήτο σταχυωμένη, και το λινάριον καλαμωμένον 32 ο σίτος όμως και η ζέα δεν εκτυπήθησαν, διότι ήσαν όψιμα”. [Έξοδος 9: 31, 32].

Απο βρίζα (όλυρα στο αρχαίο κείμενο) παρασκευαζόταν ψωμί, σε μέρες πείνας, καθώς ήταν είδος σιτηρού δεύτερης σειράς. Αυτό συνέβη κατά την έβδομη πληγή της Αιγύπτου. [Ησαΐας 28:25] Χρησίμευε και ως τροφή των αλόγων, όταν ακόμα δεν είχε ωριμάσει.

Μπορεί την ζέα να την χρησιμοποιούσαν ως τροφή για τα άλογα, αλλά για τους Ρωμαίους ήταν τροφή εκστρατείας. Κατά την Ομηρική εποχή πιθανολογείται ότι η Ζέα χρησιμοποιείτο ως ζωοτροφή.

Ο Ηρόδοτος (5ος αι. π.Χ.) αναφέρει ότι οι Αιγύπτιοι παρασκεύαζαν ψωμί αποκλειστικά απο ζέα και περιφρονούσαν το σιτάρι και το κριθάρι. Ο Θεόφραστος (4ος αι. π.Χ.) διακρίνει σαφώς τη ζέα απο την όλυρα, χαρακτηρίζοντας την πρώτη ως το πλέον αποδοτικότερο μεταξύ πολλών άλλων δημητριακών.

Σύμφωνα, με τον Πλίνιο τον Πρεσβύτερο και τον Διονύσιο τον Αλικαρνασσέα, η ζειά (όλυρα) είχε καλλιεργηθεί αποκλειστικά ως το μοναδικό δημητριακό απο τους πρώτους Ρωμαίους στην αρχή της ιστορίας τους και αυτό αποδεικνύεται και απο τη χρησιμοποίηση τους σε όλες τις θρησκευτικές τελετές τους.

Συγκεντρωση για την ψυχικη υγεια


Συγκέντρωση για την ψυχική υγείαενάντια στο βίαιο κλείσιμο των ψυχιατρείων και αστο ολοκάυτωμα της ψυχικής υγείας διοργανώνει η “Πρωτοβουλία για ένα Πολύμορφο Κίνημα για την Ψυχική Υγεία”, την Τρίτη 1 Απριλίου, στις 6.30 μμ, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Χαϊδαρίου, για ενημέρωση, συζήτηση και από κοινού οργάνωση των επόμενων βημάτων ενός αγώνα διαρκείας.


Πρωτοβουλία για ένα πολύμορφο
κίνημα για την ψυχική υγεία

OXI ΣΤΟ ΒΙΑΙΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΨΥΧΙΑΤΡΕΙΩΝ
OXI ΣΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Μπροστά στον καταιγισμό των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης και των διαδοχικών μνημονίων σε κάθε πτυχή της ζωής μας, με την μαζική ανεργία, την ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας, την προϊούσα διάλυση των δημόσιων υπηρεσιών, την πλήρη κατάργηση του όποιου «κράτους πρόνοιας» υπήρχε μέχρι τώρα και την ραγδαία, εν μέσω όλων αυτών, πτωχοποίηση της πλειονότητας, η συστηματική διάλυση των δημόσιων υπηρεσιών υγείας (με αποκορύφωμα, μέχρι τώρα, την διάλυση του ΕΟΠΥΥ) και η πλήρης ιδιωτικοποίησή τους αποτελεί μιαν από τις πρώτες προτεραιότητες της νεοφιλελεύθερης διακυβέρνησης.
Στο χώρο της Ψυχικής Υγείας, ακριβώς τη στιγμή που η κρίση αυξάνει με γεωμετρική πρόοδο και κάνει όλο και πιο πολύπλοκη την εμφάνιση προβλημάτων ψυχικής υγείας σε όλο και πιο πλατειά κοινωνικά στρώματα, ακριβώς την ίδια στιγμή οι υπάρχουσες δημόσιες υπηρεσίες (τα τρία ψυχιατρεία που απέμειναν και οι όποιες άλλες, ανεπαρκέστατες αριθμητικά, διάσπαρτες, κατακερματισμένες και ισχνές υπηρεσίες ψυχικής υγείας) αποδυναμώνονται και οδηγούνται στο κλείσιμο.

Αυτό το βίαιο κλείσιμο/κατάργηση των ψυχιατρείων δεν έχει σε τίποτα να κάνει με την πάλαι ποτέ επιδίωξη για ένα σύστημα Ψυχικής Υγείας, δημόσιο και δωρεάν, «πέρα από» τον κατασταλτικό και, κατ΄ ουσίαν, αντιθεραπευτικό θεσμό του ψυχιατρείου, ενός οργάνου πρωτίστως κοινωνικού ελέγχου αντί θεραπευτικής φροντίδας και υποστήριξης των ανθρώπων με σοβαρά προβλήματα ψυχικής υγείας.

Η μετάβαση «πέρα από» το ψυχιατρικό άσυλο ήταν πάντα συνυφασμένη

με την δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου κοινοτικών υπηρεσιών, για στήριξη και φροντίδα στον «τόπο κατοικίας» και εντός του κοινωνικού ιστού.
με μιαν «άλλη ψυχιατρική» που ακούει ισότιμα τον «άλλο», αντί να τον μετατρέπει σε «πράγμα».
με μια ψυχιατρική που δίνει σημασία και αξία στο βίωμα του υποκειμένου και πασχίζει για την κατανόηση και την απάντηση στις ανάγκες του, αντί για την ταξινόμηση των εκάστοτε αναγκών σε διαγνωστικές κατηγορίες, που απλώς στιγματίζουν και αποκλείουν, χρήσιμες μόνο για τον κοινωνικό έλεγχο και για τις φαρμακοβιομηχανίες.
με κοινοτικές υπηρεσίες που θα λειτουργούσαν σε μια λογική προστασίας που σέβεται και στηρίζει την ελευθερία και τα δικαιώματα του προσώπου, σε αντιδιαστολή με τη δήθεν «προστασία» του ασύλου, στην υπηρεσία της «δημόσιας τάξης» (κατά των, υποτίθεται, «επικίνδυνων» διαφορετικών συνανθρώπων μας) και συνυφασμένης με το πνίξιμο της ελευθερίας.
με κοινωνικά κινήματα και διαδικασίες «από τα κάτω» και όχι με άνωθεν διοικητικούς χειρισμούς.

Το να πάμε «πέρα από» το ψυχιατρείο σημαίνει μια διαδικασία κλεισίματος στη διάρκεια της οποίας θα οικοδομούνταν οι εναλλακτικές κοινοτικές υπηρεσίες έτσι ώστε, για όποια μονάδα κλείνει, να υπάρχει ήδη σε λειτουργία η εναλλακτική μονάδα που θα την αντικαταστήσει.
Το κλείσιμο των ψυχιατρείων που προωθούν τώρα δεν αρκείται καν στην μέχρι τώρα απανθρωποποιητική «καταπιεστική προστασία» του παραδοσιακού ψυχιατρείου. Είναι συνυφασμένο με την πλήρη νεοφιλελευθεροποίηση της οικονομίας που μετατρέπει ένα όλο και μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού σε περιττούς, με πρώτους μεταξύ αυτών τους ψυχικά πάσχοντες. Ακόμα και το ψυχιατρείο (πόσο μάλλον ένα «κοινωνικό κράτος») αποτελεί όχι απλώς ένα δυσβάστακτο βάρος για την δημοσιονομική προσαρμογή, αλλά αντιστρατεύεται την ίδια τη λογική και τις ανάγκες της «ελεύθερης αγοράς».
Στη θέση τους έχουν αποφασίσει την δημιουργία «δικαστικών ψυχιατρείων» (τουλάχιστον δυο) για την φύλαξη (και όχι για την θεραπεία) των λεγόμενων «ακαταλογίστων» του άρθρου ΠΚ 69, στα πλαίσια της δημιουργίας φυλακτικών καταστημάτων υψίστης ασφαλείας, στη λογική της οικοδόμησης ενός επιτελικού «κράτους ασφαλείας», για την κατασταλτική διαχείριση αυτού που η κυρίαρχη τάξη πραγμάτων κατασκευάζει ως «κοινωνική επικινδυνότητα».
Ήδη τα υπάρχοντα ψυχιατρεία μαραζώνουν και «κλείνουν», μέρα με τη μέρα, «εκ των έσω», χωρίς καν να έχει μπει το οριστικό λουκέτο που ετοιμάζουν. Με την τεράστια μείωση του προσωπικού (σε σημείο αδυναμίας λειτουργίας), με την έλλειψη βασικών υλικών και φαρμάκων, με το πρωτοφανές ποσοστό των ανασφάλιστων ασθενών (πάνω από ένας στους τρεις), που οδηγεί σε αδυναμία ακόμα και προμήθειας της φαρμακευτικής αγωγής που έχουν ανάγκη, με την πτώχευση και την αδυναμία των οικογενειών να παράσχουν την αναγκαία στήριξη. Ήδη προωθείται, με αυταρχικό τρόπο, από την Διοίκηση του ΨΝΑ, το βιαστικό και βάναυσο πέταγμα των ασθενών χρόνιας παραμονής, με πρώτους αυτούς των γηροψυχιατρικών τμημάτων, παντού όπου βρεθεί διαθέσιμος χώρος, στο όποιο ίδρυμα ανά την επικράτεια, καταστρατηγώντας κατάφωρα την όποια θεραπευτική διαδικασία.
Ο δρόμος, που ‘φιλοξενεί’ όλο και περισσότερους ψυχικά πάσχοντες μεταξύ των αστέγων, είναι ο τελικός προορισμός – μια στάση πριν το θάνατο.
Είναι πάνω σε αυτό το έδαφος της νεοφιλελεύθερης διαχείρισης που έρχεται με φυσικό, όπως πάντα, τρόπο να ακουμπήσει η επαναφορά των ναζιστικών πρακτικών της «στείρωσης» και της «ευθανασίας» από την Χρυσή Αυγή, ως η επαναφορά της «τελικής λύσης» που τότε, όπως και τώρα, έχει ως αφετηρία τους ψυχικά πάσχοντες.
Το ζήτημα της ψυχικής υγείας, το ολοκαύτωμα που ετοιμάζουν, μας αφορά όλους.
Το Χαϊδάρι, πέρα από τις πολύμορφες ιστορικές του παραδόσεις, έτυχε να φιλοξενεί εδώ και δεκαετίες τα δυο ψυχιατρεία - πολλοί εκ των εργαζομένων σε αυτά είναι δημότες του.
Η μοίρα, όπως πάντα σε ολόκληρη τη διαδρομή των νεοφιλελεύθερων πρακτικών στην ψυχική υγεία σε μια σειρά από χώρες, κοινή: στο δρόμο οι ασθενείς, διαθεσιμότητα/κινητικότητα απόλυση των εργαζομένων.
Χωρίς ένα κίνημα από τα κάτω, χειραφετητικό, ενιαιομετωπικό, οργανωμένο και διαρκείας, αυτή η ‘κοινή μοίρα’, όπως η αντίστοιχη σε ολόκληρη την κοινωνία, δεν μπορεί να ανατραπεί. Για αυτό και η αφετηρία, η πρώτη στιγμή ενός κοινωνικού κινήματος για την ψυχική υγεία από το Χαϊδάρι, μπορεί να έχει και μια συμβολική σημασία.
Ένα κοινωνικό κίνημα για την απόκρουση των καταστροφικών τους σχεδίων, που αντιστρατεύεται το βίαιο κλείσιμο των ψυχιατρείων, όχι γιατί είναι αγκυλωμένο στο παραδοσιακό ψυχιατρικό άσυλο, αλλά από τη σκοπιά μιας άλλης, εναλλακτικής και χειραφετητικής προσέγγισης στην ψυχική υγεία.

Καλούμε όλους και όλες στη συγκέντρωση της Τρίτης 1ης Απριλίου 2014, 6.30 μμ, στην αίθουσα του Δημαρχείου Χαϊδαρίου, στο Παλατάκι, για ενημέρωση, συζήτηση και από κοινού οργάνωση των επόμενων βημάτων ενός αγώνα διαρκείας.

29 Μαρ 2014

Ο Μαριος Λιακοπουλος στη "λιστα Νικολουδη" για ανακριβες ποθεν εσχες




Παραδόθηκε στη Βουλή η περίφημη "λίστα Νικολούδη", όπου αναφέρονται τα ονόματα συνολικά 75 δημάρχων και περιφερειακών συμβούλων, οι οποίοι εντοπίστηκαν με «προβληματικά» πόθεν έσχες. Ανάμεσά τους και ο Μάριος Λακόπουλος (στην τέταρτη θέση του πίνακα).

Η λίστα παραδόθηκε στα μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, και περιλαμβάνει όσους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης δεν κατέθεσαν καν πόθεν έσχες ή το κατέθεσαν ελλιπές, με λάθη. Σύμφωνα με πληροφορίες, όσοι διαπιστώθηκε πως έχουν πόθεν έσχες, όπου εντοπίστηκαν λάθη, είναι σε "δυσμενέστερη θέση" από αυτούς που δεν το κατέθεσαν καθόλου. Η αιτιολογία που αναφέρει η λίστα για τον Μ. Λιακόπουλο είναι "ανακρίβεια".


Η αποκάλυψη της "λίστας Νικολούδη", μεταξύ άλλων αναδεικνύει τους δημάρχους ως «πρωταθλητές» στο "σπορ" της φοροδιαφυγής και του μαύρου χρήματος.  Οι δήμαρχοι με τα «προβληματικά» πόθεν έσχες βρίσκονται υπό εισαγγελική έρευνα.


ο πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής Τάσος Νεράντζης, αναγκάστηκε να δώσει σήμερα  τη λίστα στη δημοσιότητα,μετά τις καταγγελίες σε βάρος του ότι πήρε τη λίστα Νικολούδη στην οποία περιλαμβάνονται τα ονόματα 81 αιρετών της αυτοδιοίκησης (δημάρχων, δημοτικών συμβούλων, περιφερειαρχών, περιφερειακών συμβούλων) και την εξαφάνισε.



28 Μαρ 2014

Ενα γεγονος, ενα ερωτημα και μια προειδοποιηση




Γράφει ο Τρύφωνας Δάρας

Πρώτα το γεγονός: Χθες Τετάρτη 26/3 δέχτηκα στο σπίτι μου ένα τηλεφώνημα (απάντησε η γυναίκα μου) με δημοσκοπικό περιεχόμενο για τις επικείμενες δημοτικές εκλογές και ομολογουμένως κάπως «περίεργες» ερωτήσεις. Δεν δηλώθηκε η ταυτότητα του φορέα που διενεργούσε τη δημοσκόπηση. 

Το ίδιο τηλεφώνημα, την ίδια μέρα, με τα ίδια χαρακτηριστικά έγινε και σε φιλικό μου πρόσωπο. Αναζητώντας, λόγω «πρότερου επαγγελματικού βίου» περισσότερα στοιχεία για τους «δημοσκόπους», διαπίστωσα με έκπληξη ότι από το ίδιο ακριβώς τηλεφωνικό νούμερο, στις αρχές του μήνα είχαμε δεχτεί κλήση για να παραστούμε σε συγκέντρωση υποψηφίου Δημάρχου! Καλώντας το νούμερο διαπίστωσα ότι ανήκει σε γνωστή εταιρεία ερευνών.

Τώρα το ερώτημα ή μάλλον τα ερωτήματα: Πόσο αθώα είναι αυτή η σύμπτωση; Είναι θεμιτό και δεοντολογικό μια εταιρεία ερευνών (αποκλειστικά ερευνών όπως είναι γνωστό σε όλους και όπως η ίδια δηλώνει στο site της) να κάνει ταυτόχρονα και δημόσιες σχέσεις υποψηφίων; Και το κρισιμότερο ερώτημα. Επρόκειτο πράγματι για δημοσκόπηση ή για «τσεκάρισμα» προσώπων και επιλογών;


Αν ισχύει το τελευταίο και σε ό,τι με αφορά οφείλω μια προειδοποίηση προς όσους μετέρχονται τέτοιες μεθόδους. Κάτι τέτοια κόλπα, ομολογουμένως με πολύ λιγότερα μέσα αλλά με πολύ μεγαλύτερη φαντασία, τα κάναμε τη δεκαετία του ’80. Η επανάληψή τους τριάντα τόσα χρόνια μετά, μοιάζει με κακόγουστη φάρσα. Και ο μόνος που πραγματικά ωφελείται είναι η εταιρεία που βγάζει ένα καλό μεροκάματο…

Ερευνα: οι χωροι πρασινου στις πολεις τονωνουν την ψυχικη υγεια




Οι χώροι πρασίνου στις πόλεις κάνουν καλό – όχι μόνο στη σωματική, αλλά και στην ψυχική υγεία. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει έκθεση ερευνητών από την Ιατρική Σχολή του πανεπιστημίου του Έξετερ. Σύμφωνα με τους ερευνητές όσοι μετακομίζουν σε αστικές περιοχές με χώρους πρασίνου διαπιστώνουν μόνιμα οφέλη μέσα σε διάστημα τριών ετών.
«Τα ευρήματα είναι σημαντικά για τους πολεοδόμους που εξετάζουν τρόπους εισαγωγής νέων χώρων πρασίνου στις πόλεις μας, καθώς δείχνουν ότι μπορούν να παρέχουν μακροπρόθεσμα και σταθερά οφέλη για τις τοπικές κοινότητες», αναφέρει σε γραπτή ανακοίνωση ο Ίαν Άλκοκ, ένας εκ των ερευνητών που δημοσιεύουν τα συμπεράσματά τους στην επιθεώρηση Environmental Science & Technology.
Η επιστημονική ομάδα παρακολούθησε για πέντε χρόνια περισσότερα από 1.000 άτομα. Ορισμένα εξ αυτών μετακόμισαν σε πόλεις ή κωμοπόλεις με χώρους πρασίνου – από κήπους μέχρι μεγάλα πάρκα – ενώ άλλα μετακόμισαν σε αστικές περιοχές με ελάχιστο πράσινο.
Όσοι συμμετείχαν στην έρευνα κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο για τη γενική κατάσταση της υγείας τους, συμπεριλαμβανομένων και ερωτήσεων που αφορούν ψυχικές διαταραχές και τη διάθεσή τους γενικότερα.
Λαμβάνοντας υπόψη και την κοινωνικο-οικονομική κατάσταση των συμμετεχόντων, οι ερευνητές διαπίστωσαν βελτίωση της ψυχικής υγείας όσων μετακινήθηκαν κοντά σε χώρους πρασίνου, η οποία είναι μακροπρόθεσμη και όχι παροδική, όπως συμβαίνει με μεμονωμένα ευχάριστα συμβάντα, όπως είναι ο γάμος ή μια αύξηση μισθού.
Αντιθέτως, όσοι επρόκειτο να μετακομίσουν σε περιοχές με λιγότερο πράσινο, είδαν επιδείνωση της ψυχικής τους υγείας στο έτος που προηγήθηκε, παρότι οι αρνητικές επιπτώσεις αμβλύνθηκαν και πάλι μέσα στον πρώτο χρόνο μετά από τη μετακόμιση.
Οι ερευνητές παρομοιάζουν το φαινόμενο με τα συναισθήματα που βιώνουν όσοι πρόκειται να πάρουν διαζύγιο, χωρίς να αποκλείουν τα αρνητικά συναισθήματα να οφείλονται και σε άλλους παράγοντες, οι οποίοι σχετίζονται μόνο έμμεσα με το περιβάλλον τους.

Woman! μια μουσικοθεατρικη performance στο Θεατρο Τεχνης Καρολος Κουν



Η θεατρική ομάδα «Σαλτιμπάγκοι», σε συνεργασία με το Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, παρουσιάζουν τη μουσικοθεατρική παράσταση Woman, μία παράσταση αφιερώμενη στη γυναίκα, σε σκηνοθεσίαΚωνσταντίνου Αρβανιτάκη, από τηνΤετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2014.


Ladies and Gentelmen... Mesdames et Messieurs... Meine Damen und Herren... Siniore e Siniori, Κυρίες και κύριοι... Η γυναίκα, la femme, die Frau, la donna, the woman!


«Ποια είμαι; Πώς έφτασα εδώ που είμαι σήμερα; Τι έχω κερδίσει; Τι έχω χάσει; Θέλω να καταλάβω...».


Γυναίκες γνωστές, γυναίκες άγνωστες, γυναίκες που προσπαθούν να καταλάβουν τον εαυτό τους, τη θέση τους, το ρόλο τους, τον κόσμο γύρω τους μέσα από ιστορίες που τελικά μοιάζουν τόσο οικείες. Ιστορίες που παραμένουν πάντα επίκαιρες σε βάθος χρόνου, γεμάτες ρεαλισμό, χιούμορ και ανατροπές.  Ιστορίες που ξεφεύγουν από το πλαίσιο του φύλου και καταλήγουν να αφορούν τον άνθρωπο ως οντότητα.


“WOMAN”: Mια παράσταση για την πορεία της γυναίκας στο πέρασμα των χρόνων, μέσα από σημαντικές στιγμές στην ιστορία, το θέατρο και τη μουσική , μια αναδρομή από τις εποχές των μύθων έως τις ανατροπές του 21ου αιώνα. Μία φιλόδοξη μουσικοθεατρική performance που συνδυάζει θεατρικά και άλλα κείμενα, μουσική, τραγούδι, χορό και video art, σαν soundtrack για ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο των γυναικών! Έναν κόσμο γοητευτικό, μαχητικό και άγριο, από όποια πλευρά κι αν τον δει κανείς...


Συντελεστές:

Ερευνητική ομάδα: Δήμητρα Κονδυλάκη, Μαρινέτα Κρητικού, Εύα Κοτανίδη, Γιώργος Κοτανίδης 
Κείμενα: Μάνος Καρατζογιάννης, Εύα Κοτανίδη
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης
Σκηνικό-Κοστούμια: Κλερ Μπρέισγουελ
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Χορογραφίες-κίνηση: Pauline Huguet
Video art: Kλεοπάτρα Κοραή 
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μαριάνθη Γραμματικού, Έλενα Χαραλαμπούδη
Φωτογραφίες-Βίντεο: Ιωάννα Ασμενιάδου-Φωκά


Ηθοποιοί: Εύα Κοτανίδη (φωνητικά), Κατερίνα Μαούτσου (ακορντεόν), Γιάννης Παπαγιάννης (πιάνο),Θεοδοσία Σαββάκη (σαξόφωνο), Γιώργος Τζαβάρας (μπάσο), Ευαγγελία Τσιάρα (κιθάρα)


Παραγωγή: «Σαλτιμπάγκοι» σε συνεργασία με το «Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν»
Παραγωγός: Γιώργος Κοτανίδης



ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Τετάρτη & Κυριακή, ώρα 20.00 
Πέμπτη & Παρασκευή, ώρα 21.15 
Σάββατο, ώρα 18.15 (απογευματινή) και 21.15


Εισιτήρια

Τετάρτη 
Γενική είσοδος: 15€ 
Φοιτητικό: 10€

Πέμπτη: 10€

Παρασκευή 
Γενική είσοδος: 15€ 
Φοιτητικό: 10€

Σάββατο απογευματινή (στις 18:00) 
Γενική είσοδος: 15€ 
Φοιτητικό: 10€ 
Σάββατο βραδινή (στις 21:00) 
Γενική είσοδος: 18€ 
Φοιτητικό: 15 €

Κυριακή
Γενική είσοδος: 18€
Φοιτητικό: 15€

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΑΣΟΥ ΧΑΛΚΙΑ ΠΡΟΣ ΣΥΝΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΟΥ

Αγαπητοί κύριοι,
Φίλοι συνυποψήφιοι σ΄ αυτόν τον αγώνα,
Για την Δημαρχία στο Χαϊδάρι μας.
Επιθυμώ μ΄ αυτήν μου την επιστολή, να σφίξω το χέρι στον καθένα ξεχωριστά και
να σας καλέσω με την ευκαιρία, να δώσουμε όχι μόνο ένα δείγμα αλλά κυριολεκτικά
ένα μάθημα υψηλού πολιτικού πολιτισμού,

σε όλη την Ελλάδα και κυρίως στους
Έλληνες πολιτικούς, με την στάση μας εν γένει, αλλά και επί μέρους, σ΄αυτήν την
κοινωνικοπολιτική αναμέτρηση.
Για τον σκοπό αυτό, ελάτε να προσπαθήσουμε να μην ρυπάνουμε απερίσκεπτα τον
τόπο μας, πέραν του απολύτως αναγκαίου, αν αυτό κρίνεται αναγκαίο, σε ό,τι αφορά
τον ήχο και τον θόρυβο αλλά και την αφισοκόλληση και τα πανό.
Με πειθώ και επιμονή να περάσουμε το μήνυμα και στους δημοτικούς μας
συμβούλους.

Είναι πράγματι μια ευκαιρία να δείξουμε σε όλους, ότι ξέρουμε να σεβόμαστε
το περιβάλλον και την πόλη μας, αλλά κυρίως ότι ξέρουμε πως σε έναν πολιτικό
αγώνα, η ουσία βρίσκεται στην σκέψη και στον λόγο στα επιχειρήματα και στα
προγράμματα (στην ώρα τους) μα και στο ήθος και την εντιμότητα των ανθρώπων
που δοκιμάζονται ως υποψήφιοι τοπικοί ταγοί.
Σ’ αυτήν την δοκιμασία όλων μας, καλό θα είναι να κρατήσουμε τον πήχη και το
επίπεδο ψηλά όπως αρμόζει σε ανθρώπους πολιτισμένους.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να τοποθετηθώ απέναντι σε κάποια σχόλια που
κυκλοφορούν και με αφορούν.
Ειπώθηκε πως έχω χρέη και μάλιστα κατονόμασαν και το ποσόν , 380.000 Ευρώ για
κάποιους η 350.000 Ευρώ για κάποιους άλλους.

Ότι έκανα συμφωνία με την δεξιά να με κατεβάσουν υποψήφιο Δήμαρχο με
αντάλλαγμα να καλύψουν τα χρέη μου.
Ότι δεν κατάφερα να σώσω την Δραματική Σχολή που ίδρυσα άρα πως είναι
δυνατόν να σώσω τον Δήμο και διάφορα άλλα ανυπόστατα και κακοήθη,
κουτσομπολιά κατά το κοινώς λεγόμενο.
Θα απαντήσω άπαξ και σ’ αυτήν την απάντηση, θα παραπέμπω όποιον επιμένει να
λασπορυπαίνει στο πρόσωπό μου! και ποτέ ξανά:
--Είναι αλήθεια πως, στο περιθώριο των ευθυνών του, προκειμένου να προεδρεύει
στην Ε.Ε και συγχρόνως να κουμαντάρει το τιμόνι της Ελλάδας, ο Πρωθυπουργός
με την παραίνεση του Προέδρου της Δημοκρατίας και την σύμφωνη γνώμη του
αντιπροέδρου της κυβέρνησης, κατάφεραν να πείσουν για λογαριασμό μου την κ.
Λανγκάρντ να μου εγκρίνει ένα άτοκο δάνειο προκειμένου να ξεχρεώσω. . .
--Κύριοι . . . . . ας σοβαρευτούμε . . .

Και χωρίς αστεία αυτήν την φορά,

Διαθέτω πράγματι μιαν διαβολική ανικανότητα, να μην μπορώ να ρυθμίζω και να
ελέγχω την προσωπική μου οικονομία, αλλά ω του θαύματος διαθέτω συγχρόνως
και μία θεία ικανότητα να μπορώ επιτυχώς να διαχειρίζομαι και πολυπληθαίνω τα
οικονομικά αυτών που νοιάζομαι και αγαπώ. Εν προκειμένω τον Δήμο μας, το
Χαϊδάρι μας και τα προβλήματά του.
Εκείνο λοιπόν που οφείλουμε να αποφύγουμε, για να είμαστε ακόλουθοι
με τον έντιμο συναγωνισμό, είναι η χειρότερη ρύπανση που καραδοκεί, η
ΛΑΣΠΟΡΥΠΑΝΣΗ.!?.
Αγαπητοί Κύριοι, αγαπητή Κυρία, Φίλοι συναγωνιστές,
Σας τιμώ και σας υπολήπτομαι τον καθέναν ξεχωριστά,
Για την προσωπικότητα και τους αγώνες του,
Ας αρθούμε στο ύψος των περιστάσεων και τότε θα βγούμε όλοι κερδισμένοι από
την ‘’ Ιθάκη’’ μας.
Άλλωστε το λέει κι ο σοφός ποιητής,
Το ταξίδι ειν΄ αυτό που αξίζει.

Τους χαιρετισμούς μου

Με τιμή

Ο συνυποψήφιος σας

Τάσος Χαλκιάς.

27 Μαρ 2014

Εισαγγελικη παρεμβαση για τον παιδικο σταθμο στο Ανω Δασος (video)

Φωτογραφία από την «Εφημερίδα των Συντακτών»

Τη διερεύνηση των καταγγελιών σχετικά με τον βρεφονηπιακό σταθμό στο 'Ανω Δάσος Χαϊδαρίου, ο οποίος έχει τεθεί εκτός λειτουργίας λόγω κατασκευαστικών λαθών, διέταξε η Προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών.

Η εισαγγελέας διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης ύστερα από δημοσίευμα στην «Εφημερίδα των Συντακτών».Την προκαταρκτική εξέταση ανέλαβε να διενεργήσει ο εισαγγελέας Εσωτερικής Ποινικής Δίωξης.


Ο παιδικός σταθμός βρίσκεται στην οδό Βεργίνας και έχει κατασκευαστεί από τον πρώην Οργανισμό Εργατικής Εστίας, εδώ και τουλάχιστον 5 χρόνια,έχει στοιχίσει περίπου 2,5 εκατ. ευρώ και είναι δυναμικότητας 80 παιδιών. Ωστόσο το κτίριο αυτό παραμένει κλειστό, την ίδια ώρα που ο Δήμος χτίζει άλλο βρεφονηπιακό σταθμό στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου! 

Ο ήδη υπάρχων ολοκαίνουριος παιδικός σταθμός, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί γιατί δεν υπάρχει πρόσβαση καθώς όταν δημοπρατήθηκε το έργο, υπήρχε πρόβλεψη ο δρόμος που περνάει μπροστά από το οικόπεδο όπου και σχεδιάστηκε η είσοδος (οδός Βεργίνας) να ανυψωθεί κατά τρία μέτρα. Η ανύψωση του δρόμου δεν έγινε ποτέ και έτσι η είσοδος του κτιρίου βρίσκεται 3 μέτρα πάνω απο το έδαφος.

Για το θέμα έχουν γίνει, όλα αυτά τα χρόνια,πάμπολλες παρεμβάσεις,στο Δημοτικό Συμβούλιο, απο Συμβούλους της αντιπολίτευσης και κατοίκους της περιοχής. Έχει γίνει δε, πολλές φορές θέμα σε τοπικά έντυπα. Παρόλα αυτά λύση δεν βρέθηκε.

Ήδη το ολοκαίνουριο και αχρησιμοποίητο ακόμα κτίριο, παρουσιάζει φθορές απο την εγκατάλειψη και τις λεηλασίες.

Μάλιστα σε σχετικά πρόσφατο Δ.Σ ο αντιδήμαρχος Τάσος Λυμπέρης παραδέχτηκε πως το κτήριο έχει λεηλατηθεί κατ' επανάληψη. Έχουν αφαιρεθεί καλώδια και ό,τι χάλκινο εξάρτημα υπήρχε και πως δεν ξέρει πόσες είναι οι ζημιές, παρότι οι τεχνικοί έκαναν αυτοψία. 

Πρόβλημα υπάρχει και με το ιδιοκτησιακό καθεστώς του κτιρίου, καθώς ανήκει στον ΟΑΕΔ και οχι στον δήμο. Ακόμα όμως κι αν μεταβιβαστεί στο δήμο, η είσοδος θα παραμένει 3 μέτρα πάνω απο το δρόμο αν δεν ανυψωθεί η οδός Βεργίνας



Το θέμα παρουσιάστηκε το πρώι και σε ενημερωτικη εκμπομπή του Τ/Σ ΣΚΑΙ



Σταματουν οι εργασιες στο πρωην νοσοκομειο Λοιμωδων



Μετά τις χθεσινές κινητοποιήσεις των κατοίκων και των φορέων της Αγίας Βαρβάρας, του Αιγάλεω και του Χαϊδαρίου, το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης ανακοίνωσε τη διακοπή των εργασιών για τη δημιουργία στρατοπέδου συγκέντρωσης μεταναστών στο πρώην Λοιμωδών,  μέχρι να γίνουν οι αυτοδιοικητικές εκλογές.

Στην ανακοίνωσή του ο υπουργός Νίκος Δένδιας, προσπαθώντας ίσως να αμβλύνει τις εντυπώσεις, βαφτίζει το Κέντρο Κράτησης Μεταναστών σαν "ανοιχτή δομή φιλοξενίας για ασυνόδευτους ανήλικους και κακοποιημένες γυναίκες". Εντύπωση προκαλεί οτι στην ανακοίνωση δεν υπάρχει αναφορά στην περίπτωση δημιουργίας Κέντρου Μεταναστών στον Σκαραμαγκά, ενω αντίθετα σε επιστολή του υπουργείου πριν 3 μέρες αναφερόταν και το συγκεκριμένο κτίριο.




Η ανακοίνωση καταλήγει ως εξής:
«Προκειμένου να μην γίνει αντικείμενο προεκλογικής εκμετάλλευσης ένα ανθρωπιστικό ζήτημα, αλλά και για να υπάρξει η δυνατότητα ουσιαστικού διαλόγου, οι εργασίες για τη δημιουργία ανοιχτών δομών στην περιοχή διακόπτονται μέχρι την ανάδειξη των νέων αυτοδιοικητικών αρχών»,

Μήπως το τι θα γίνει τελικά εξαρτάται απο το αποτέλεσμα των εκλογών και το ποιοί θα εκλεγούν δήμαρχοι;

26 Μαρ 2014

Εκκληση για βοηθεια 8χρονης μαθητριας της πολης μας



Ο Σύλλογος Δασκάλων και ο Σύλλογος Γονέων του 10ου Δημοτικού Σχολείου Χαϊδαρίου σε κοινή ανακοίνωσή τους ,κάνουν έκκληση για άμεση οικονομική βοήθεια 8χρονης μαθήτριας που αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας και πρέπει άμεσα να μεταφερθεί στο εξωτερικό .

Α. Μποζικας: Οχι στην πολιτικη του "σκουπιδιου" και της "σκουπας"



Δήλωση του Ανδρέα Μποζίκα, Yποψηφίου Δημάρχου Χαϊδαρίου για το κέντρο κράτησης μεταναστών:

«Αποτελεί παγκόσμιο κατόρθωμα να κλείνεις το νοσοκομείο Λοιμωδών για να το μετατρέψεις σε στρατόπεδο συγκέντρωσης μεταναστών.
H Δυτική Αθήνα πληρώνει καθημερινά τη συστηματική και δόλια υποβάθμιση των υποδομών της.
Ξεκίνησε με την απομάκρυνση της εφορίας Χαϊδαρίου, την ταφόπλακα σε Δαφνί – Δρομοκαϊτειο, την εξορία του ΙΚΑ Χαϊδαρίου, το λουκέτο στο νοσοκομείο Λοιμωδών και μέρα – μέρα ο κατάλογος της απαξίας συμπληρώνεται από τις επιλογές της πολιτείας και τη μνημονιακή κρίση.

►Το Χαϊδάρι και η Δυτική Αθήνα δεν είναι ένα χωριουδάκι όπου θα στηθούν "γκέτο" σαν αποτέλεσμα της ανικανότητας διαχείρισης του Μεταναστευτικού.

►Λέμε "ΟΧΙ" στις χωματερές ανθρώπων!

►Η πολιτική του "σκουπιδιού" και της "σκούπας" στην πόρτα σας, όχι στο Χαϊδάρι μας!»

Μπουλντοζες στο Λοιμωδων για το στρατοπεδο συγκεντρωσης μεταναστων


Την εμφάνισή τους έκαναν σήμερα το πρωί οι μπουλντόζες έξω από το νοσοκομείο Αγία Βαρβάρα (Λοιμωδών), ώστε να ξεκινήσουν τα έργα διαμόρφωσης του χώρου σε στρατόπεδο συγκέντρωσης μεταναστών .Η συγκέντρωση εκατοντάδων κατοίκων των περιοχών Αιγάλεω, Αγίας Βαρβάρας και Χαϊδαρίου και η μαζική συμμετοχή κόσμου που κατοικεί γύρω από το νοσοκομείο, Υποχρέωσαν τα μηχανήματα να αποσυρθούν 



Στις 4 το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί στο σημείο λαϊκή συνέλευση, ενώ στις 6 το απόγευμα υπάρχει και προγραμματισμένη συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω απο το νοσοκομείο στην οποία καλούν κάτοικοι και φορείς των περιοχών μας.


Το κάλεσμα:
«ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ – ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΦΥΛΑΚΕΣ

ΟΧΙ ΣΤΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

Το άνοιγμα δύο νέων «στρατοπέδων συγκέντρωσης» έχει ήδη δρομολογηθεί στη Δυτική Αθήνα.

Το πρώτο στις κτηριακές εγκαταστάσεις ιδιοκτησίας του ΟΑΕΔ επί της λεωφόρου Σχιστού στο Σκαραμαγκά. Στο χώρο στεγάζεται το «θεραπευτήριο χρόνιων παθήσεων Παίδων».

Το δεύτερο σε δύο κτήρια του Νοσοκομείου Αγία Βαρβάρα (Λοιμωδών), ένα για άντρες και ένα για γυναίκες. Πρόκειται για κτήρια στην πτέρυγα που φιλοξενεί ασθενείς με τη νόσο του Χάνσεν.

Την προηγούμενη εβδομάδα ήδη εμφανίστηκε συνεργείο στο χώρο του νοσοκομείου Αγία Βαρβάρα για τη διαμόρφωση του χώρου.

Η αντίδραση των φορέων της περιοχής ήταν άμεση, σε σύσκεψη που έγινε το βράδυ της Παρασκευής αποφασίστηκε μια πρώτη συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την προσεχή Τετάρτη.

Η ΚΑΡ Δυτικών σας καλεί, στις δράσεις των φορέων/συλλογικοτήτων της περιοχής:

Την Τετάρτη 26/3/2014 στις 18:30 μ.μ. σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην είσοδο του Λοιμωδών.

Επίσης, σε συνέχεια των δράσεών μας έχει προγραμματιστεί:

Το Σάββατο 5/4/2014 στις 11:30π.μ. στη διπλή αντιφασιστική πορεία που θα ξεκινήσει

Από την είσοδο του Λοιμωδών, βαδίζοντας στους δρόμους του Χαϊδαρίου και από την είσοδο του ΨΝΑ – Δαφνί με οχήματα προς Σκαραμαγκά και επιστροφή στο Χαϊδάρι

Οι δύο πορείες θα συναντηθούν στο Παλατάκι»
.


Συγκεντρωση εναντια στα στρατοπεδα συγκεντρωσης μεταναστων



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


ΟΥΤΕ ΣΤΟ ΧΑΪΔΑΡΙ ΟΥΤΕ ΠΟΥΘΕΝΑ

ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΤΑ ΚΟΛΑΣΤΗΡΙΑ - ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ



Ενάμιση χρόνο μετά την υλοποίηση της πολιτικής του «Ξένιου Δία» και των Στρατοπέδων Συγκέντρωσης και ενώ οι πρακτικές τους έχουν ήδη καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, συνεχίζουν να ρέουν απρόκλητα Ευρωπαϊκά Κονδύλια, που ενώ έχουν μηδενιστεί για τις κοινωνικές δαπάνες, δίνονται σε «πακέτα εκατομμυρίων» (500 για το 2014) για τη δημιουργία «Κέντρων Κράτησης», μετατρέποντας έτσι τον Ευρωπαϊκό Νότο σ’ ένα απέραντο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Η αντιμετώπιση του «Εθνικού Προβλήματος» της μετανάστευσης έχει και κέρδη! Ζεστό ευρωπαϊκό χρήμα.

Οι μετανάστες χρησιμοποιούνται ως αποδιοπομπαίοι τράγοι, κατά τη συνήθη τακτική του συστήματος σε περιόδους κρίσης, φυσικά με την «ευγενική χορηγία» Χρυσής Αυγής και ΜΜΕ, και παρουσιάζονται ως οι υπεύθυνοι για όλα τα δεινά. Εξαπολύονται κρατικά και παρακρατικά πογκρόμ εναντίον τους με ξυλοδαρμούς, δολοφονίες και φυλακίσεις.  

Ο εγκλεισμός αθώων ανθρώπων σε στρατόπεδα συγκέντρωσης εξοικειώνει και εκκολάπτει στην κοινωνία τη λογική του αποκλεισμού, του ρατσισμού, του φασισμού και της ξενοφοβίας.
Τα στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταναστών είναι μόνο η αρχή, είναι το πείραμα, έπονται στρατόπεδα και φυλακές για όσες κοινωνικές ομάδες νοιώθουν ότι τους απειλούν, ότι θα σταθούν ενάντια στα σχέδια τους, ότι περισσεύουν, για όσους είναι ευάλωτοι ή ανεπιθύμητοι.
Όταν ένας χάνει ένα δικαίωμα το χάνουμε όλοι.

Τα Κέντρα Κράτησης ή Κέντρα Υποδοχής ή Κέντρα Φιλοξενίας ή όπως αλλιώς τα «βαφτίσουν» για να απαλλάξουν την κοινωνία από τυχόν ενοχές, δεν είναι τίποτα άλλο από κολαστήρια αθώων ψυχών, από στρατόπεδα συγκέντρωσης ναζιστικού τύπου, που φυλακίζονται, χωρίς δίκη, αθώοι μετανάστες, ξεριζωμένοι από κάθε γωνιά της γης, για να γλυτώσουν από τον πόλεμο, τη φτώχεια, τη βία που το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα προκάλεσε και προκαλεί.

Οι μετανάστες στοιβαγμένοι (πολλές φορές πάνω από 50 άτομα σ’ ένα θάλαμο), σχεδόν χωρίς προαυλισμό, με ελλειπή σίτιση, χωρίς βασικά είδη υγιεινής και ιατρική περίθαλψη (με αποτέλεσμα οι χώροι να μετατρέπονται σε υγειονομικές βόμβες),  υπό τον εξευτελισμό και τους ξυλοδαρμούς των φρουρών και χωρίς νομική προστασία, ωθούνται σε απόπειρες αυτοκτονίας, παρουσιάζουν σοβαρές ψυχολογικές διαταραχές ή πειθαναγκάζονται να επιστρέψουν «οικειοθελώς» στις χώρες τους με το πρόγραμμα «εθελοντικού επαναπατρισμού», που δεν κοστίζει κιόλας, αφού οι απελάσεις είναι ουσιαστικά ανέφικτες και φυσικά κοστίζουν.

Η κατασκευασμένη κοινή γνώμη όλα αυτά τα «αγνοεί», όπως άλλοτε «αγνοούσε» τι συνέβαινε στο Νταχάου και το Άουσβιτς.
Η Δυτική Αθήνα όμως θυμάται!

Οι μνήμες των ναζιστικών στρατοπέδων είναι νωπές  στους τοίχους του Μπλοκ 15 στο Χαϊδάρι. Οι σχεδιασμοί τους για τη δημιουργία στρατοπέδων συγκέντρωσης στο Χαϊδάρι και την Αγία Βαρβάρα θα βρουν απέναντι όλους τους πολίτες της Δυτικής Αθήνας.

Όσες πράξεις νομοθετικού περιεχομένου κι αν περάσουν,
όσες τροπολογίες κι αν «σφηνώσουν»
οι δρόμοι είναι δικοί μας.
Λαθραίες ζωές υπάρχουν μόνο στα σάπια μυαλά
Να κλείσουν τα κολαστήρια- στρατόπεδα συγκέντρωσης
Διεκδικούμε ένα κόσμο που να μας χωράει όλους

ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 26/3 στις 6:30 μ.μ. ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΛΟΙΜΩΔΩΝ
ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ

ΙΣΤΟΣ
ελεύθερος κοινωνικός χώρος αλληλεγγύης